18 Ekim 2012 Perşembe

Makbule Tarifi




maklube, maklube nasıl yapılır, maklube tarifi, maklube yapılışı, resimli maklube tarifi





en büyük bir şevkle hazır olduğunuzu sanıyorum. Bunun en büyük nedenlerinden 1'i ise sizler yemek yapmayı seviyor olmanız. Ben de şahsen sizlere en güzel yemek tariflerini takdim etmek için bazı çalışmalar yaptım ve size hem hoş ayrıca ucuz fiyatlı yemek tarifleri takdim etmeye çaba harcadım. Bugünkü yemek tarifimiz de size çok güzel bir yemek olan bu yemeğimizi ve nasıl yapıldığını ayrıntılı bir şekilde deyineceğiz. Arzularsanız okuduktan daha sonra yemek tarifini gerçekleştirir ve doğrudan doğruya olaraktan bu yemeği takdim etmeye çalışırsınız.





MALZEMELER





•    1 bütün tavuk





•    1 kilo patates





•    2-3 tane soğan





•    750 gr pirinç





•    1 adet garnitür





•    1 kilo yoğurt





Salata malzemesi:





•   500 gr domates





•   500 gr salatalık





•    1 tane marul





•    1 maydanoz










Yapımı










Tavuğu yıkayıp düdüklüde haşlayın. Suyunu ayırıp haşlanan eti kemiklerinden ayırıp ayıklayın.  Patatesleri soyun. Halka halka dilimleyin ve kızartın. Soğanları da halka halka kesin. Pirinci tavada kızartın. Büyük bir tencereye öncelikli olarak biraz yağ koyun.Tencerenin en aşağısına halka soğanları tencerenin dibi belirmeyecek şekilde 1 kat koyun.










Soğanların üstüne etleri bir kat koyun . Etlerin üstüne pirinç koyun.  Pirinç üzerine kızarmış patates ve garnitürden 1 kat koyun.  Tencerenin yüzünden 2 parmak kalana kadar (etin suyundan koyacağız pirinç pişsin denerek) eti, pirinci, patatesi ayrı ayrı koyun. En yüzeyi pirinç ile kapatın ve et suyunu katın. kırkbeş dakika kadar pişirin. Soğan kokusu varmaya başlarsa pişiyor demektir.










Pişen yemeği çok büyük bir tencereye tadbirli 1 tarzda tersine çevirin. Tencereyi kaldırmayın. boş kalan alanlara salatayı ince kıyıp karıştırdığınız salatayı koyun ortasına yoğurt koyun. Salata ile yoğurt karışmadan tencereyi kaldırın.














 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder